dimecres, 10 de març de 2010

DE NEU, LLEVANEUS I TORRES DE LLUM.

Després de més de trenta hores sense llum ni telèfon i amb una recomenació del Departament d'Interior de no sortir de casa nostra sinó era indispensable, ha tornat el llum. Arbúcies torna a la normalitat.

L'excepcionalitat hi és. De neu n'ha caigut i molta; i, més important, en lloc on no hi estem acostumats. Ara bé, al llarg d'aquests dos dies han aparegut diferents elements de desgovern sobre els quals hauríem de reflexionar.

En primer lloc, el paper d'en Joan Saura al capdavant del Departament d'Interior. Si es preveia un temporal tan greu, perquè el conseller Saura marxa de Catalunya el diumenge al vespre en direcció Palma de Mallorca? No hagués estat més lògic que, davant de la greu situació, s'hagués quedat a Catalunya?.

En segon lloc, els telèfon d'informació. Tant el 012 com el 112 estaven permanentment col·lapsats el dilluns a la tarda. Després de molts intets de comunicar amb el 012, l'operador em va comentar que a la carretera que els hi demanava no hi constaven incidències (C-17 a les 18:00) quan feia més de tres hores que ens hi trobàvem encallats. Era el 012 una font de consulta el dia 8 de març a la tarda tal i com deia el Sr. Boada? La resposta, no.

En tercer lloc, analitzant el paper del secretari general d'Interior, en Joan Boada, ens trobem una de les anècdotes més cíniques de la jornada. Quan 200.000 gironins no teníem llum, el secretaris general ens anuncia que la línia d'alta tensió entre Juià i Vic havia caigut i no sabien a on havia caigut. En aquest moment, ironitza (suposem que en relació a la MAT) sobre la seguretat i la falsa utopia de les línies de molt alta tensió. Era el moment? No.

En quart lloc, Catalunya disposava el dia 8 de març de 50 llevaneus. 20 llevaneus eren a la ciutat de Barcelona i 30 a la resta del país. És a dir, el 40% de les llevaneus es dedicaven a netejar 200 km2, un 1,5% del país, i el 60% el 98,5% restant. Bona proporció.

En cinquè lloc, certes artèries principals del país no poden quedar inutilitzades. Carreteres com l'AP7, l'Eix Transversal, l'Eix del Llobregat o l'A2 i la C17 no haurien de veure's afectades per un temporal, són artèries essencials de comunicació del país. Per cert, el govern de la Generalitat demanarà explicacions a ACESA, empresa concessionària de l'AP7, pels problemes en el servei?

En resum, massa desproposits, massa inoperància... un govern que no governa. Per cert, a la C17, carretera tallada, hi havia 4 ràdars de velocitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada