Una de les obres que més ha articulat el rerepaís en els darrers anys ha estat, sense cap mena de dubte, l'Eix Transversal. Des de Lleida fins a Girona, comarques allunyades entre sí, s'han pogut descobrir i avui, és habitual trobar gent de Girona a Vic i viceversa.
Malauradament, aquest Eix gratuït ha suportat des del primer dia un pas de camions infernal que l'ha convertit en una carretera excessivament lenta. L'inici de les obres de desdoblament iniciades fa poques setmanes en el tram entre Santa Coloma de Farners i Vic ha obligat a la supressió de diversos carrils amb la qual cosa els usuaris de l'Eix patim, encara més, el trànsit de camions.
Molts d'aquests camions, de rutes internacionals, que venen d'arreu d'Europa i que estan de pas cap a les Espanyes, utilitzen l'Eix per estalviar-se els peatges que assolen les altres vies ràpides del país. És legal? Si, sense cap mena de dubte, però també sense cap mena de dubte perverteixen l'esperit original de la carretera, el d'unir comarques i articular el país. Amb l'eliminació de diferents carrils, aquesta "atapeïment" de camions europeus que van a buscar hortalisses a Huelva, per exemple, és més evident.
Potser el Govern de la Generalitat hauria de començar a establir un peatge per aquells camions que només utilitzen l'Eix per estalviar-se els peatges; és a dir, aquells que quan hi entren a Vilobí d'Onyar ja porten uns quants quilòmetres a la motxilla i que quan en surten a Cervera encara els n'hi queden uns quants més, així ho suggeria també Salvador Alemany.
Per cert, el desdoblament també el pagarem perquè s'ha finançat a través d'un peatge a l'ombra!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada